1403/02/08
0
0

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی در خصوص ارسال فهرست معاملات فصلی

بخشنامه موضوع ارسال قانون الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

 

تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

ضمن تقدیر و تشکر از مودیان محترم مالیاتی که در فراخوان های قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان نسبت به صدور
صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان اقدام نموده اند به اطلاع کلیه مؤدیان مالیاتی میرساند؛ لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان
در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در جلسه دوشنبه مورخ 1402/04/26 به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسیده و ادامه روند و ابلاغ آن منوط به تأیید شورای نگهبان می باشد.  بدیهی است پس از تأیید لایحه مذکور، در خصوص تکالیفی که بر عهده مؤدیان محترم مالیاتی است متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. در این راستا موارد زیر جهت ایجاد شفافیت و رفع ابهام به اطلاع خواهد رسید:

وفق مقررات ماده (۷) قانون پایانه­‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان به منزله ثبت آن در سامانه فهرست معاملات موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات ­های مستقیم بوده و فروشنده و خریدار تکلیف اضافی در این خصوص نخواهند داشت.
با عنایت به ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه شماره 230/56940/د مورخ 1401/09/08 معاون محترم درآمد‌های مالیاتی، مودیان مکلفند بابت کلیه معاملات خود که در سامانه مؤدیان درج نمی‌شود، مقررات موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات­‌های مستقیم اصلاحی مصوب 1394/04/31 را در ارائه فهرست معاملات فصلی ظرف مهلت مقرر رعایت نمایند. همچنین مؤدیانی که تاکنون صورتحساب‌های خود را به سامانه مؤدیان ارسال نموده‌اند الزامی به ارسال اطلاعات مجدد آن صورتحساب‌ها به سامانه (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم نخواهد داشت. از این رو لازم است از ارسال توأمان صورتحساب‌ها در هر دو سامانه خودداری نمایند.
مؤدیانی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان اقدام نموده‌اند و برای همان صورتحسابها نسبت به ارسال فهرست معاملات موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم نیز اقدام نموده‌اند تا تاریخ 1402/07/15 فرصت دارند با مراجعه به سامانه مذکور نسبت به ویرایش یا حذف اطلاعات ارسالی در اجرای ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم برای صورتحساب‌‌های مذکور اقدام نمایند.

باکس دانلود آخرین اخبار و بخشنامه ها

گزارش خرابی لینک ها

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mohammadi-finance.ir/?p=36664
اشتراک گذاری:
واتساپتوییتر
محمد یزدان پناه
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد اطلاعیه سازمان امور مالیاتی در خصوص ارسال فهرست معاملات فصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

فرم درخواست مشاوره