1403/02/13
0
0

نحوه اقدام ادارات امور مالیاتی در خصوص چک های اخذ شده بابت مالیات بر ارزش افزوده واردات ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید.

نحوه اقدام ادارات امور مالیاتی در خصوص چک های اخذ شده بابت مالیات بر ارزش افزوده واردات ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید.

وزارت امور اقتصادی و دارایی             

سازمان امور مالیاتی کشور                                                                                                    

معاونت درآمدهای مالیاتی

دفتر حسابداری، وصول و استرداد مالیاتی

شماره: 233/20657/د

تاریخ: 1402/03/31

پیوست: ندارد

مدیران کل محترم امور مالیاتی

باسلام؛

نظر به اینکه در راستای نامه شماره 210/15084/ص مورخ 1401/07/23 معاونت حقوقی و فنی مالیاتی در خصوص اخذ چک بابت ترخیص ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید، برخی از ادارات کل امور مالیاتی در مقطع لازم الاجرا بودن نامه مزبور اقدام به دریافت چک نموده‌اند و در حال حاضر ماشین آلات مزبور نصب و راه‌اندازی شده است لذا در اجرای بند ۱۵ مصوبات اجلاس مدیران کل امور مالیاتی کشور موضوع نامه شماره 200/18662/د مورخ 1402/03/24 دفتر ریاست و امور بین الملل به شرح ذیل اقدام نمایند.
در صورتی که وارد کننده ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید، نسبت به نصب و راه ‌اندازی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید اقدام نموده و عرضه کننده کالای معاف باشد، نسبت به استرداد چک دریافتی به تولید کننده اقدام گردد و در صورتی که وارد کننده ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید، مودی نظام مالیات و عوارض ارزش افزوده باشد و نسبت به نصب و راه‌اندازی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید اقدام نموده و اعتباری از محل چک تسلیمی در اظهارنامه اعمال ننموده باشد، در صورت تسویه بدهی، چک دریافتی مسترد گردد.

 

باکس دانلود آخرین اخبار و بخشنامه ها

گزارش خرابی لینک ها

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mohammadi-finance.ir/?p=35454
اشتراک گذاری:
واتساپتوییتر
محمد یزدان پناه
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد نحوه اقدام ادارات امور مالیاتی در خصوص چک های اخذ شده بابت مالیات بر ارزش افزوده واردات ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

فرم درخواست مشاوره